انواع لنز دوربین و کاربردهای آن ها

آموزش عکاسی  لنزهای دوربین مهمترین ابزار عکاس هستند. گاهی اوقات آنها حتی از دوربین هم مهمتر هستند. اما چرا لنزهای مناسب اینقدر مفید هستند؟ چرا برخی از لنزها بهتر از سایرین هستند؟ پاسخ به این سوالات پیچیده تر از وضوح و کیفیت تصویر است. لنزها در وهله اول مهم هستند زیرا تعیین می کنند که چه نوع عکسی می توانید بگیرید. در این مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که به شما در انتخاب لنز دوربین مناسب کمک می کند.

شاید با خود بگویید تشخیص لنز از لنزهای مشابه بسیار سخت است، اما باید بدانید که برای تشخیص لنزها باید اطلاعات کامل و دقیقی از فاصله کانونی داشته باشید. فاصله کانونی فاصله بین مرکز نوری و سنسور دوربین زمانی که لنز در فاصله دید طولانی فوکوس شده است. هرچه فاصله کانونی کمتر باشد، میدان دید و بزرگنمایی سوژه بیشتر است و هر چه این پارامتر بیشتر باشد، میدان دید و بزرگنمایی سوژه کمتر می شود.

آشنایی با انواع لنز دوربین:

عکاسان عموماً لنزها را به دو گروه تقسیم می‌کنند: لنزهای زوم و لنزهای پرایم، که در آن لنزهای زوم از فواصل کانونی متفاوت و لنزهای مختلف تشکیل شده‌اند و لنزهای پرایم کاملاً برعکس هستند و اجازه عکس‌های کمتر و فاصله کانونی ثابت را می‌دهند. لنزهای پرایم یکی از محبوب ترین لنزهایی هستند که عکاسان استفاده می کنند، آنها ادعا می کنند که این لنزها عکس های با کیفیت تری ثبت می کنند و بهترین گزینه برای عکاسی پرتره نیز محسوب می شوند.

یک لنز معمولی یا استاندارد

عدسی به نام لنز معمولی دارای فاصله کانونی برابر با قطر تصویر ثبت شده توسط عکاس است. یک لنز معمولی زاویه دیدی در حدود 46 درجه به افراد می دهد و با توجه به اینکه زاویه دید انسان حدود 130 درجه است، 45 درصد آن به زاویه افقی و 26 درصد به زاویه عمودی اختصاص دارد که می توان گفت معادل است. . همان ارتباط زیادی با چشم انسان دارد. لنزهای معمولی عموما نور را جذب می کنند و تصاویر گرفته شده ویژگی های خاص خود را دارند.

لنز واید

لنزهای واید به لنزهایی با فاصله کانونی کوتاهتر از لنزهای معمولی اطلاق می شود. این نوع لنز زاویه دید وسیع تری دارد و می توان از آن برای فیلمبرداری از صحنه های بیرونی استفاده کرد. لنزهای واید چندین ویژگی کلیدی دارند:

عمق میدان زیادی دارد.

نشان دهید فاصله از جسم بیشتر است.

این باعث افزایش شهرت کالا می شود.

لرزش دوربین کمتر محسوس است و بیشتر برای عکاسی در حال حرکت مناسب است.

حرکت افقی و عمودی دوربین را نشان می دهد.

بازیگران و وسایل نقلیه با سرعت بیشتری به سمت جلوی صحنه حرکت می کنند و بالعکس.

اگر دوربین خیلی به سوژه نزدیک باشد، تصویر مخدوش می شود، این افکت برای ایجاد تصاویر ترسناک به کار می رود، به عنوان مثال، بینی بزرگتر از حد معمول، پیشانی پهن و کج و پاهای کج.

جمع بندی

انواع مختلف لنز دوربین تلفن همراه به شما کمک می کند تا تصاویر متفاوتی را از زوایای مختلف ثبت کنید. به همین دلیل بهتر است اطلاعات کاملی در مورد انواع لنزهای دوربین گوشی داشته باشید تا بتوانید با آگاهی کافی از انواع لنزها و کاربرد آنها عکاسی را شروع کنید. بنابراین در این مقاله سعی شده است به تفاوت لنز دوربین با موبایل بپردازیم و شما را با دنیای جالب لنزهای عکاسی آشنا کنیم. اگر در عکاسی با موبایل باتجربه هستید، حتما در قسمت نظرات به ما بگویید از چه لنزهایی برای عکاسی استفاده می کنید.

Comments

Popular posts from this blog

قیمت گذاری طراحی سایت بر چه اساس می باشد؟

چگونه به یک عکاس حرفه ای تبدیل شویم؟

آشنایی با اصطلاحات رایج عکاسی