هنگام خرید لنز دوربین چه ویژگی هایی باید در نظر گرفته شود؟

 علیرضا رفایی استفاده از یک لنز خوب مهمترین عامل در دستیابی به حداکثر کیفیت خروجی از دوربین شما است. یک لحظه فکر کنید. حتی اگر ده ها میلیون تومان برای خرید یکی از بهترین دوربین های موجود در بازار هزینه کنید، نمی توان با یک تکه پلاستیک بی کیفیت جلوی سنسور، تصویری باکیفیت به دست آورد. با این حال، اگر دوربین شما آنقدر گران نیست، بهترین نتایج را با یک لنز با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد.

همچنین، یک ضلع مثلث نوردهی - مقدار دیافراگم - به طور مستقیم با لنز مرتبط است. این بدان معناست که انتخاب لنز بر عملکرد دوربین در شرایط نور کم، جذابیت خاص برخی از عکس‌ها به دلیل عمق میدان کم، توانایی کاهش سرعت شاتر در برخی موقعیت‌ها (با توقف پایین) برای گرفتن عکس مورد نظر تأثیر می‌گذارد. در برخی موارد وضوح عکس ها.

لنزها را بر چه اساس نام گذاری می کنند؟

اگر به وب‌سایت‌های دوربین نگاهی بیندازید، خواهید دید که انواع مختلفی از لنزها با نام‌هایی وجود دارند که حاوی فهرست‌های بلندی از اعداد و حروف هستند که می‌تواند برای تازه‌کارها گیج‌کننده باشد. خبر خوب این است که هنگام خرید لنز دوربین دیجیتال، آنها را نادیده بگیرید و روی پارامترهای زیر تمرکز کنید تا بهترین لنز دوربین را برای زندگی خود انتخاب کنید.

 فاصله کانونی: زاویه دید لنز را تعیین می کند.

دیافراگم: میزان نوری که وارد لنز دوربین می شود را تعیین می کند.

 تثبیت تصویر: برخی از لنزها دارای تثبیت کننده نوری برای خنثی کردن اثر تاری لرزش دست هستند.

فرمت سنسور: اندازه سنسوری که لنزها برای کار با آن طراحی شده اند را توصیف می کنند.

دیافراگم

دیافراگم لنز دومین پارامتر اصلی مورد استفاده در مشخصات است و هنگام خرید هر نوع لنز دوربین دیجیتال باید در نظر گرفته شود. دیافراگم سوراخی در لنز است که تیغه های دیافراگم باز و بسته می شود و میزان نور جمع آوری شده توسط لنز دوربین را تعیین می کند. دیافراگم تاثیر زیادی بر روشنایی عکس دارد. با افزایش یا کاهش دیافراگم، نور ورودی به سنسور کاهش و افزایش می یابد.

دیافراگم مانند عنبیه چشم و دیافراگم مانند مردمک چشم عمل می کند. البته در ایران به جای دیافراگم از واژه دیافراگم استفاده می شود.

فاصله کانونی

یکی از مهم ترین ویژگی های هر دوربین، فاصله کانونی است. در واقع اولین عددی که برای توصیف آینه استفاده می شود فاصله کانونی است. مقدار با یک یا دو رقم روی آینه نمایش داده می شود. گاهی اوقات به تنهایی یا در کنار اندازه سنسور دوربین می آید.

فاصله کانونی زاویه ای را توصیف می کند که لنز دوربین می تواند پوشش دهد. اعداد کوچکتر نشان دهنده زاویه بازتر است. لنزهای زوم فواصل کانونی متفاوتی دارند و با دو عدد نشان دهنده محدوده نامگذاری شده اند، به عنوان مثال 55-18 میلی متر برای کیت قاب لنز زوم.

جمع بندی

لنز مهمترین ابزار برای یک عکاس است. گاهی اوقات مهمتر از خود دوربین در نظر گرفته می شود. هنگام انتخاب یک سیستم دوربین، مهم است که بدانید لنزها به اندازه یک دوربین خوب برای کیفیت تصویر مهم هستند. بهترین لنز دوربین را کار شما تعیین می کند. می توانید هنگام خرید لنزهای دوربین دیجیتال برای خرید بهترین لنز دوربین که متناسب با نیاز شماست، بیشتر تحقیق کنید. امیدواریم آنچه در این مقاله فهرست کرده ایم به شما در خرید بهترین لنز دوربین کمک کند. 

Comments

Popular posts from this blog

قیمت گذاری طراحی سایت بر چه اساس می باشد؟

چگونه به یک عکاس حرفه ای تبدیل شویم؟

آشنایی با اصطلاحات رایج عکاسی