ترفندهای آموزش عکاسی با گوشی موبایل

آموزش عکاسی حرفه ای تلفن هوشمند شما همیشه همراه ما است که می تواند به اینترنت متصل شود و هر چیز کوچکی را جستجو کند و به طور کلی در تماس دائمی با دنیای بیرون باشد. پیشرفت در دوربین گوشی های هوشمند و افزایش تدریجی وضوح دوربین عکاسی با تلفن همراه را به یک کار تخصصی تبدیل کرده است. در مقاله ای که در اختیار شما هستیم به شما آموزش می دهیم که چگونه با گوشی خود عکس بگیرید و نکاتی را در مورد اینکه چگونه عکس های جدید گالری خود را پس از مطالعه این مقاله متفاوت از عکس های قدیمی تر کنید به شما می دهیم.

امروزه زمان تغییر کرده است و دوربین های گوشی بهتر و بهتر می شوند. جدیدترین مدل‌های تلفن‌های همراه، تصویربرداری و فیلم‌برداری بهتری نسبت به دوربین‌های نقطه‌دار ارائه می‌دهند و روش‌های نرم‌افزاری برای محو کردن، مانند لنزهای SLR با f/2 یا f/1.4 ارائه می‌دهند.

برای تسلط بر مهارت های عکاسی با موبایل علاوه بر دانش، تجربه نیز لازم است. بنابراین، اگر قصد دارید با تلفن همراه خود عکس های خوبی بگیرید، توصیه می شود این پست را هر زمان که خواستید در حین یادگیری عکاسی با موبایل امتحان کنید.

نکات ضروری برای عکاسی حرفه ای با موبایل

در زیر مجموعه ای از بهترین نکات برای عکاسی حرفه ای با موبایل بررسی شده است. پس با ما همراه باشید.

لنز را تمیز کنید

کثیفی لنز یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در دوربین گوشی های هوشمند مشاهده می کنیم. از آنجایی که لنز بسیار کوچک است، احتمال کثیف شدن آن در هنگام استفاده از گوشی برای کارهای دیگر بسیار زیاد است. بنابراین قبل از شروع عکاسی با تلفن همراه، خاک را پاک کنید.

فوکوس و نوردهی را تنظیم کنید

دوربین های گوشی های هوشمند در مدت زمان کوتاهی راه طولانی را پیموده اند و اکنون اکثر گوشی ها به شما اجازه می دهند فوکوس و نوردهی عکس را کنترل کنید. اگر فوکوس دستی در دسترس باشد، معمولاً با ضربه زدن روی صفحه روی نقطه‌ای که می‌خواهید دوربین روی آن فوکوس کند، فعال می‌شود.

از حالت HDR استفاده کنید

HDR یا High Dynamic Range اکنون یکی از اصلی ترین ویژگی های اپلیکیشن های دوربین برای عکاسی حرفه ای با موبایل است. به عبارت ساده، جزئیات را در تاریک ترین و روشن ترین قسمت های عکس شما نشان می دهد و تعادل رنگ بهتری ایجاد می کند. نکته منفی این است که در حالت HDR پردازش عکس ها کمی بیشتر طول می کشد.

عناصر

در مورد آنچه می خواهید ببینید و آنچه تصویر شما سعی در انتقال آن دارد فکر کنید. پس از آن می توانید به راحتی اندازه تصویر خود را تغییر دهید، اما اگر پر از عناصر پس زمینه حواس پرت کننده باشد یا مشخص نباشد از چه عکسی می گیرید، هرگز خوب به نظر نمی رسد.

تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید

نور یکی از عوامل مهم در یک عکس است. اگر می توانید از نور طبیعی موجود استفاده کنید نیازی نیست به فلاش داخلی گوشی خود متوسل شوید. در صورت امکان، سوژه را طوری قرار دهید که از جلو به خوبی روشن شود و نور پشتی قوی آن را مبهم نکند.

فلش را در نظر بگیرید

فلاش برای عکاسی با گوشی عالی نیست و در بیشتر موارد بدون فلاش نتایج بهتری خواهید گرفت. اما گاهی اوقات می تواند مفید باشد. فلاش پشت می تواند هنگام عکاسی در نور روز و با سوژه ها در سایه موثر باشد و می تواند نتایج پرتره بسیار خوبی ایجاد کند.

جمع بندی 

با مطالعه این نکات و آموزش های عکاسی با موبایل، تمرین و توجه به این نکات در هنگام عکاسی با موبایل، قطعا متوجه تفاوت کیفیت عکس خواهید شد و عکس های زیبایی مانند دوربین می گیرید. دیجیتال برای حرفه ای ها

Comments

Popular posts from this blog

قیمت گذاری طراحی سایت بر چه اساس می باشد؟

چگونه به یک عکاس حرفه ای تبدیل شویم؟

آشنایی با اصطلاحات رایج عکاسی