لنز تله فوتو چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

آموزش عکاسی اجازه دهید این گفتگو را با طرح چند سوال آغاز کنیم. به نظر شما عکاسان حیات وحش چگونه از یک شیر وحشی و یک کایوت عکس می گیرند؟ یا در نمونه ای دیگر، زیبایی یوزپلنگ آویزان به شاخه چگونه است؟ آیا می توانید از نزدیک با بازی بزرگ آشنا شوید؟ عکاسانی که در زمین فوتبال نشسته اند چگونه می توانند تصویر یک گل زیبا را در کادری دور زنده کنند؟ پاسخ به این سوالات ساده است. آنها از لنز تله فوتو استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با لنزهای مختلف در عکاسی به خصوص لنز تله فوتو و ویژگی های آن با ما همراه باشید.

لنز تله فوتو چیست؟

کلمه tele به معنای دور است. به عنوان مثال، تلفن وسیله ای است که صدا را از فاصله دور منتقل می کند. لنزهای تله فوتو برای عکاسی از راه دور نیز مناسب هستند. در واقع یک لنز تله فوتو مانند یک تلسکوپ عمل می کند و می تواند اجسام دور را به وضوح ببیند.

لنز تله فوتو نوعی لنز با فاصله کانونی زیاد است که به دوربین متصل می شود. این نوع لنز کاربردهای زیادی به خصوص در عکاسی حرفه ای دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، عکاسی برانچ مانند عکاسی ورزشی و عکاسی حیات وحش فقط با لنز تله فوتو قابل انجام است. این یک لنز تله فوتو صحیح نیز برای پرتره استفاده می شود. این مبحث به جزئیات بیشتری در مورد مزایای آن می پردازد.

کاربرد لنز تراش چیست؟

اساساً یک لنز تله فوتو به عکاس کمک می کند تا سوژه را به فاصله واقعی نزدیکتر کند. این سوال در مواردی که به دلیل محدودیت های فیزیکی یا امنیتی نمی توان به موضوع نزدیک شد بسیار مفید است. لنز تله نیز کاربرد هنری دارد. یکی از این کاربردها زمانی است که می خواهیم موضوع و پس زمینه را از هم جدا کنیم.

 بررسی انوع لنز تله فوتو

لنزهای تله فوتو از نظر فیزیکی سنگین تر و طولانی تر از سایر لنزها هستند. فاصله کانونی لنزهای تله فوتو معمولاً در محدوده متوسط ​​70 میلی متر تا 200 میلی متر است. در حالی که لنز سوپر تله دارای فاصله کانونی بیش از 300 میلی متر است. این لنز میدان دید دوربین شما را تغییر می دهد و عکاسی فول فریم را با سرعت های شاتر و فواصل کانونی مختلف امکان پذیر می کند.

لنزهایی با فاصله کانونی 70-200 میلی متر

این نوع لنزها برای پرتره عالی هستند. با کمک این لنز می توانید روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کرده و پس زمینه را محو کنید. کاربرد اصلی این نوع لنز برای عکاسی از راه دور، در مراسم عروسی و مراسم های مشابه است.

100 تا 400 میلی متر لنز با فاصله کانونی از

این نوع لنز محدودیت های خود را فراتر از نوع قبلی گسترش داده است. حیات وحش و رویدادهای ورزشی برای این نوع لنزهای تله فوتو بهترین هستند.

اصل لنت 85 میلی متر

لنزهای تله فوتو پرایم برای عکاسی پرتره با پس زمینه تار عالی هستند. امروزه بسیاری از تلفن های همراه دارای حالت تله فوتو هستند که در آن از این نوع لنز استفاده می شود.

لنز پرایم 135 میلی متری

این نوع لنزها میدان دید کمی دارند اما برای عکاسی یا مراسمی مانند عروسی مناسب هستند. در مقایسه با لنز 85 میلی متری، این لنز به شما امکان می دهد در فاصله طولانی تری عکاسی کنید.

یک لنز تله فوتو پرایم

فاصله کانونی این لنز تقریباً 600 میلی متر است و برای عکاسی از حیات وحش از فواصل بسیار دور استفاده می شود.

جمع بندی


Comments

Popular posts from this blog

قیمت گذاری طراحی سایت بر چه اساس می باشد؟

چگونه به یک عکاس حرفه ای تبدیل شویم؟

آشنایی با اصطلاحات رایج عکاسی